ADVANCE Steps Forward

ADVANCE, Fellow Maha Helali’s education and skills center for children with autism, has enjoyed a busy autumn, continuing improve the lives toof people with disabilities and making important strides towards long-term goals.

حظى مركز الزميلة مها هلالي، ADVANCE، عليم واكتساب المهارات للأطفال المصابين بمرض التوحد بخريف حافل هذا العام إستكمالاً لدوره في تحسين حياة المعاقين واتخا

ذ خطوات هامة نحو تحقيق أهداف طويلة الأجل.

In November, ADVANCE participated in the First Regional IT Forum on IT & Disability organized by the Egyptian Ministry of Communication and presented a paper on “IT & Communication Disorders.” ADVANCE helped the Ministry to encourage active CSOs working on a wide range of disabilities to participate.

ADVANCE has also broken ground in the construction of a new campus, which will allow it to provide services even more effectively to the community it serves. And, in an effort to expand its programming to benefit people with autism living throughout Egypt, ADVANCE is reaching beyond Cairo, working with a CSO in the Delta region’s Mansoura City, in order to help it set up a center following the ADVANCE model. ADVANCE senior staff recently travelled to Mansoura to identify needs and conducted the first training for the new center’s staff on December 13.

Maha’s objective of establishing a training center for teachers of people with autism and similar disibilities is coming to fruition, thanks to a 3-year grant from Vodafone Egypt. ADVANCE has already appointed a director and office manager for the new center and is in the process of developing curricula and courses, soliciting lecturers, accumulating mailing lists for potential participants, and finding an appropriate place to set up.

وفي تشرين الثاني/نوفمبر، شارك المركز في المنتدى الإقليمي الأول حول تكنولوجيا المعلومات والإعاقة الذي نظمته وزارة الإتصالات المصرية وقدم ورقة عن تكنولوجيا المعلومات واضطرابات الإتصال”. وقد ساعد ADVANCE وزارة الإتصالات على تشجيع منظمات المجتمع المدني العاملة في مجالات متعددة من الإعاقات على المشاركة.

وأخذ المركز على عاتقه الدخول في مبادرة جديدة من نوعها تتمثل في بناء حرم جامعي، الأمر الذي سيمكنه من تقديم الخدمات بمزيد من الفعالية للمجتمع الذي يخدمه. وفي محاولة لتوسيع نطاق برامجه لمنفعة الناس الذين يعانون من مرض التوحد في جميع أنحاء مصر، حرص المركز على الوصول بخدماته إلى أبعد من القاهرة من خلال العمل مع إحدى منظمات المجتمع المدني في منطقة الدلتا وبشكل أكثر تحديداً محافظة المنصورة من أجل مساعدتها على إنشاء مركز مماثل. وسافرت قيادات فريق عمل ADVANCE في الآونة الأخيرة إلى المنصورة لتحديد الإحتياجات وتم إجراء أول تدريب لموظفي المركز الجديد في 13 كانون الأول/ديسمبر.

يبدو أن مهمة مها وهدفها من إنشاء مركز لتدريب معلمي مرضى التوحد والإعاقات المماثلة قد بدأ يؤتي ثماره وذلك بفضل منحة مقدمة من شركة فودافون مصر لمدة 3 سنوات. وقد قامADVANCE بالفعل بتعيين مدير ومدير مكتب للمركز الجديد ويعمل حالياً على تطوير المناهج والدورات، واختيار المحاضرين، وجمع القوائم البريدية للمشاركين المحتملين، وإيجاد مكان مناسب للإعداد.

.

Advertisements

One comment on “ADVANCE Steps Forward

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s